poniedziałek, 14 marca 2011

Północne Marchie: Barbarzyńcy

I oto i ostatni już wpis dotyczący opisu świata. Za jakiś czas zamieszczę opis głównych bohaterów i niedługo, mam nadzieję, ruszę z raportami z kolejnych sesji:

Marchie zamieszkuje pięć szczepów barbarzyńców, Dornów żyjących tu od czasów odejścia Starszych Ras. Nigdy nie poddali się niczyjej władzy, nigdy nie skłonili czoła ani przed Sarcosanami ani przed Pendragonami. Żyją dokładnie tak jak przed stuleciami, podzieleni na klany noszące nazwy od imion swoich przywódców, tocząc nieustające wojny między sobą.

Białe Wilki - Plemię zamieszkujące głównie Mroźną Puszczę i daleką północ, często określa się ich mianem Synów Północy. To twardzi ludzie, charakteryzujący się nadnaturalną wręcz odpornością na zimno. Poszczególne klany zamieszkują małe, ufortyfikowane gospodarstwa i utrzymują się z polowania. Białe Wilki to wyśmienici wojownicy, zarówno mężczyźni jak i kobiety, po osiągnięciu dorosłości, muszą udowodnić swoją siłę, polując na Zimowe Wilki. Noszenie futra upolowanego przez siebie Zimowego Wilka jest symbolem wojowników tego plemienia.

Dzikie Rosomaki - Plemię zamieszkujące głównie okolice Dzikiego Lasu. To najbardziej zajadli i niebezpieczni spośród barbarzyńców. Żyją pośród zwierząt, nie budują stałych osad i praktycznie cały czas są w stanie wojny. Noszą skóry drapieżników i podczas walki często wpadają w szał, zaczynają wyć i gryźć przeciwników. Wilki, rosomaki i inne zwierzęta często również podróżują z nimi, jako część klanu.

Ulfgrimm Dziki - Potężny wojownik, będący najbliższym, co Rosomaki mają do przywódcy plemienia. Ulfgimm i jego klan słyną z wypadów na osiedla Czarnych Niedźwiedzi, osadników z południa czy nawet orków z Szarych Szczytów. Żaden przeciwnik nie jest dla nich zbyt groźny.

Czarne Niedźwiedzie - Zamieszkują głównie na terenie Złotych Wzgórz. Najliczniejsi i najczęściej uznawani za najbardziej cywilizowanych spośród barbarzyńców. Kiedyś byli zuchwałymi łowcami, ale ostatnie dekady zmieniły wiele klanów w rolników. Złote Wzgórza usiane są teraz osadami i niewielkimi grodami. Niektóre są nawet otwarte na handel z ludźmi z południa.

Brunhilda - Potężna wojowniczka, słynąca z tego, że nie przyjęła nowego stylu życia swojego plemienia. Razem z grupą wojowników przemierza Złote Wzgórza, próbując przekonać swoich pobratymców do zniszczenia Starfall i rozprawienia się z przybyszami z południa.

Pędzące Jelenie - Zamieszkują zachodni skraj Złotych Wzgórz i Las Trwogi. Nie budują stałych osad i zwykle żyję ze zbieractwa i polowań. Szczególną czcią otaczają Gaię i regularnie składają jej ofiary w świętych gajach druidów. Są raczej pokojowo nastawieni starają się żyć w zgodzie z wszelkimi dziećmi Gai.

Halmir - Najpotężniejszy pośród druidów, dysponujący wielką mądrością i szczególnymi względami Wielkiej Matki. Halmir wywodzi się z plemienia Pędzących Jeleni, ale cieszy się powszechnym szacunkiem pośród wszystkich barbarzyńców Marchii. Słynna jest jego niechęć do Mongfind.

Szare Kruki - Nie mają stałego terytorium. Poszczególne klany podróżują po całym północnym obszarze Marchii, nieraz docierając też na południe od Gór Środka. Jedyne łączące ich miejsce to Krucze Wzgórze, święte miejsce plemienia leżące w Północnym Lesie. Samo wzgórze jest poświęcone Morrigan, choć Szare Kruki nie uznają jej za swoją patronkę. Raczej boginię zapewniającą bezpieczeństwo ich świętemu miejscu.

Mongfind - Opiekunka Kruczego Wzgórza i pod wieloma względami przywódczyni Szarych Kruków. Kobieta o wielkiej mądrości i ponoć potężnej magicznej mocy. Według legend liczy sobie setki lat, choć niektórzy spekulują, że to funkcja, a nie imię pojedynczej osoby.

Marbod - Młody przywódca jednego z klanów Szarych Kruków i podopieczny Mongfind. Mimo młodego wieku wsławił się w licznych bitwach i potyczkach z wszelkimi przeciwnikami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz