Więc, kolejny wpis, tym razem zajmiemy się samymi tytułowymi Północnymi Marchiami. Z tej okazji mam nawet mapę (wiem, wygląda kiepsko i do tego nie ma polskich liter, ale chyba spełni swoje zadanie, mapa nie ma skali, bo jeszcze się nad nią waham):
Północne Marchie leżą na północy Erenlandu, konkretną historią i sytuacją polityczną tej krainy zajmę się w następnym wpisie. Teraz skupię się na najważniejszych wytycznych geograficznych.
Żelazne Wybrzeże - Skaliste wybrzeże Marchii. To nieprzyjazne miejsce regularnie nawiedzane przez silne sztormy. Mówi się jednak, że muzyka tutejszych klifów nie ma sobie równej. Wzdłuż brzegu rozłożonych jest kilka osad rybackich, lecz zdecydowane centrum obszaru stanowi miasto Nortshore.
Słoneczna Równina - Serce Marchii. Żyzna i w miarę bezpieczna kraina, usiana niewielkimi osadami, polami uprawnymi i sadami. Na północnym krańcu Równiny stoi dumnie Silveron, największe miasto Marchii.
Przedgórze - Pokryta puszczą i wzgórzami kraina, oddzielająca Słoneczną Równinę od Żelaznych Gór. Żyją tu głównie łowcy zamieszkujący niewielkie osady lub pojedyncze gospodarstwa. To teren pełen dzikich bestii, do tego często atakowany przez goblinoidy.
Żelazne Góry - Potężny łańcuch górski stanowiący granicę Marchii. Góry ciągną się jeszcze daleko poza granice Marchii, wzdłuż południowego wybrzeża Mroźnego Morza. Słyną one z olbrzymich złóż żelaza, którym zawdzięczają nazwę. Złoża leżące bliżej Marchii dopiero zaczynają być eksploatowane.
Widmowe Wzgórza - Rozciągające się na północ od Przedgórza tereny, są niemal wymarłe.
Nawet zwierzęta unikają tej zamglonej krainy pokrytej kurhanami i starymi ruinami. Powszechnie wiadomo, że to kraj niespokojnych duchów i chodzących umarłych.
Wielka Puszcza - Największy las Erenlandu, ciągnący się setki mil za granicą Marchii. Na skraju lasu mieszczą się pojedyncze osady, jednak głębiej w puszczy rozpościera się królestwo zwierząt, potworów, tajemniczych uroczysk, po elfickich ruin, pokrytych wieczną mgłą dolin i dzikich plemion.
Martwe Bagna - olbrzymi obszar zdradliwych wrzosowisk. Pojedyncze osady ludzkie które się tam znajdują, muszą regularnie walczyć o przetrwanie, atakowane przez najróżniejszej maści stwory, wliczając w to nieumarłych, którym bagna zawdzięczają nazwę.
Zielone Wzgórza - W zaskakujący sposób, obszar ten nie bierze swojej nazwy od koloru trawy. Zielone Wzgórza są siedzibą niezliczonych plemion goblińskich. Ludzie zostali niemal wyparci z tego terenu, a pomioty Lilith z karzdym rokiem sięgają coraz dalej, same wypierane ze swych terenów przez orki i hobgobliny.
Zielona Puszcza - Nazwana również z uwagi na sporą populację goblinów. Kiedyś puszcza była obszarem tranzytowym dla goblinów z Zielonych Wzgórz, ale ostatnio coraz więcej plemion zielonoskórych, chcąc nie chcąc, osiedla się tam na stałe.
Góry Środka - Potężny łańcuch górski praktycznie przecinający Marchię na dwie części. Cywilizowane południe i dziką północ. Same góry są niebezpiecznym miejscem, równocześnie jednak zasobnym z metale szlachetne. Zwłaszcza spore złoża Mithralu. Akcje wydobywcze w górach dopiero się rozpoczynają, najczęściej kontrolowane przez Smoczy Bastion.
Złote Wzgórza - Obszar wywodzi swoją nazwę od złóż złota i srebra, często znajdywanych w okolicy. Na tereny przybywa wielu awanturników i poszukiwaczy okazji do łatwego wzbogacenia się. Dzielą oni ten obszar z plemionami barbarzyńców, gotowymi walczyć za swoje ziemie. Nieoficjalną stolicą obszaru jest miasto Starfall.
Las Trwogi - Pradawna puszcza zamieszkała przez barbarzyńców. Nazwa pochodzi od starej legendy dzikich, wg której w centrum lasu zamieszkuje bestia, tak straszna, że jedno spojrzenie na nią, doprowadza ludzi do szaleństwa.
Dziki Las - Puszcza zamieszkała przez dzikie zwierzęta i wyjątkowo zajadłe plemiona barbarzyńców. Osadnikom nigdy nie udało się utrzymać w lesie dłużej, niż kilka miesięcy.
Północne Szczyty - Pasmo Górskie rozciągające się daleko na zachód i pokrywające większą część mieszczącej się tam krainy Midgardu.
Północny Las - Las iglasty pokryty niemal wiecznie śniegiem. Jedynie pojedyncze plemiona zamieszkują tak daleko na północ.
Mroźna Puszcza - Pokryta wieczną zimą kraina. Zamieszkują tu jedynie Synowie Północy, barbarzyńcy wydający się dysponować nadnaturalną wręcz odpornością na chłód.
Szare Szczyty - Olbrzymi, w większej części niezbadany łańcuch górski. Góry te kryją liczne tajemnice, ponoć włączając w to jedne z niewielu nadal żyjących smoków, jak i ruiny starego krasnoludzkiego imperium. Obecnie góry są przede wszystkim siedzibą dla licznych plemion orków. W tym przede wszystkim Plemienia Czarnych Ostrzy. Ich przywódca Ogrim Wielki Miecz zajął ostatnio ruiny krasnoludzkiej twierdzy, Szarej Skały i ogłosił się królem wszystkich orków.
Równina Bitew - Obszar między Górami Środka i Szarymi Szczytami. Panują tu całkiem dobre warunki a ziemia jest urodzajna, mimo to trudno natknąć się na ludzkie osiedla. Powodem jest bliskie sąsiedztwo orków i goblinów, które regularnie przechodzą przez te tereny, by atakować ludzkie osiedla położone wzdłuż Srebrnej Rzeki. Sama równina zawdzięcza swoją nazwę licznym bitwom z zielonymi, odbytym na jej terenie.
Główną arterią komunikacyjną Marchii jest Srebrna Rzeka, płynąca z północy na południe przez wszystkie najważniejsze obszary kraju. Po drodze wpadają do niej Zielona Rzeka, Północna Rzeka, Biała Rzeka i Żelazna Rzeka. Większość mieszkańców Marchii mieszka w pobliżu którejś z tych rzek, które wszystkie, ostatecznie kończą swój bieg, kiedy Srebrna Rzeka wpada do Morza Środka w Northshore.
NEXT: Historia i polityka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz